Schiphol

Wie kent Schiphol Plaza niet? De winkels en horeca voor de security. Voor Schiphol een belangrijke inkomstenbron. Schiphol kwam bij ons met de vraag: Hoe kunnen we het voor de mensen die op en rondom Schiphol werken aantrekkelijk maken om op Plaza aankopen te doen?

Wij ontwikkelden met ons Accelerate Your Business programma in één week een gevalideerde data driven loyalty app.

Aanpak

Dit vraagstuk leende zich perfect voor ons Accelerate Your Business programma. Een Design Sprint op de DearNova manier. Ons multidisciplinaire team bestaat uit een strateeg, designer en developer die samen met Schiphol aan de slag gingen. Vanuit de gebruiker hebben wij gekeken welke scenario’s zich bij uitstek lenen om Plaza te bezoeken en welke informatie hierbij helpt. Bijvoorbeeld door de actuele treintijden te koppelen aan de app, hierdoor krijg je een relevante aanbieding op weg naar huis wanneer jouw trein vertraagd is.

Eén van de uitdagingen was een makkelijke adoptie voor de retailers. Deze werken met verschillende kassasystemen welke niet direct zijn aan te passen. Door in eerste instantie te starten met QR codes, kunnen wij snel de waarde bewijzen voordat we tegen implementatie uitdagingen aanlopen.

DearNova wist de juiste klantbehoeften te achterhalen en deze binnen een week te vertalen naar een werkend prototype 
Product owner  Loyalty app
Schiphol

Resultaat

  • Van probleemstelling tot gevalideerd concept in één week
  • Klikbaar prototype en technische aanpak voor realisatie
  • Positieve reacties gebruikers
  • Positieve reacties retailers
  • Klaar voor bouw