PostNL 

Iedereen werkt voor PostNL krijgen we vaak te horen! Nou wij werken ECHT voor PostNL. We zijn één van de strategische partners en werken al sinds 2009 samen met PostNL.

We zijn bij vele kanalen betrokken; van het volgen van je pakketje tot en met de online verhuisservice.

Aanpak

Die stip op de horizon was een goede gebruiksvriendelijke multichannel ervaring waarbij het klantprofiel centraal staat. In 2009 gingen de postkantoren dicht en moest de "keten pakketten" op een andere manier de klant gaan bedienen. We begonnen met de online verzendservice waar je als consument je pakketje thuis klaar kan maken en de postbode hem bij je komt ophalen. Een hele omzwaai voor PostNL en haar systemen. Het was het begin van een hele lijst oplossingen waar een sterke architectuurvisie achter schuilt. Inmiddels denken we ook op strategisch niveau mee en nemen we deel in de innovatiestudio.

Resultaat

  • Meer dan 4 miljoen klantprofielen opgebouwd
  • Per jaar worden 123 miljoen zendingen getracked
  • Intergratie van chatbots en spraakbots met backendsystemen
  • Kassasystemen en pakketautomaten van ophaal- en afgiftepunten, bijvoorbeeld op Schiphol of bij de Albert Heijn en Gamma
  • JouwPostNL één centrale plek voor alles wat met post versturen of ontvangen te maken heeft. Wij doen hetzelfde voor PostNL België.
  • PostNL Checkout is een webwinkel-integratie waarin je meteen bij het bestellen kunt aangeven waar en wanneer je het pakket wilt ontvangen.
  • Verhuisservice waar je in één keer je verhuizing kan doorgeven
  • Meerdere business services, zoals het maken van labels en het valideren van zendinggevens
  • De betaalmodule voor de eerste opzet van BagLess – waarbij je koffer door PostNL naar Schiphol wordt gebracht