Bynco

E-commerce is allang niet alleen meer voor schoenen en boeken. Samen met Bynco bouwden wij het eerste platform wat 100% online auto's verkoopt met een gemiddelde orderwaarde van €15.000,-

Bynco gelooft dat je een auto moet kunnen kopen zonder zorgen; eerlijk, eenvoudig en 100% online. Wij hebben samen dit concept van a tot z gerealiseerd. Binnen één week na livegang verkocht Bynco de eerste auto.

Aanpak

Online een auto kopen doe je alleen als je vertrouwen hebt. Zeggen dat je te vertrouwen bent is leuk, maar hoe laat je dat de klant in de praktijk ervaren? Klantinterviews en onderzoek gaven ons de inzichten om dit te vertalen naar praktische functionaliteiten, zoals een 14 dagen proefrit, derdengeldrekening en gedetailleerde 360° foto’s.

Op basis van een concrete technische roadmap en go to market strategie, is zo snel mogelijk een MVP ontwikkeld om het concept in de markt te bewijzen. Vervolgens zijn stap voor stap functionaliteiten, zoals een CMS en inruilmodule, toegevoegd.  We ontwikkelen Bynco constant door op basis van data en nieuwe inzichten. 

Voor mij is erg waardevol dat we opereren als één team, geen zij en wij. Daarnaast zijn alle disciplines afgedekt waarbij we een one-stop shop bereiken, zowel strategisch, technisch als visueel
Jeroen Veldman - CEO
Bynco

Resultaat

  • 97% klanttevredenheid
  • Meer auto’s verkocht in eerste jaar dan een gemiddeld autobedrijf
  • Eerste klant was 69 jaar en kocht zijn auto op zondagavond zonder persoonlijk contact
  • In 3 maanden van concept naar live product
  • Agile doorontwikkeling op basis van real time inzichten en lange termijn visie

Spin awards   DIA award